Deze pagina is boordevol met handige en praktische informatie voor zowel onze patiënten, als ook voor iedereen die geïnteresseerd is om naar onze praktijk te overstappen.

Dus laten wij het simpel houden en alles op een rijtje zetten:

Nemen jullie nog nieuwe patiënten aan?

Onze praktijk bestaat nog niet erg lang, we zijn nog hard aan het groeien. 

Vandaar is er nog ruimte voor nieuwe patiënten, iedereen is bij ons welkom, ongeacht de leeftijd of dat zij al een tandarts hebben.


Wel blijft onze werkwijze mensgericht en wij streven ernaar om iedereen op korte termijn te helpen.


Op het moment dat onze praktijk te druk wordt, en de patiënten lang zouden moeten wachten om een afspraak te kunnen maken, gaat een (tijdelijke) patiëntenstop ontstaan.


Dit melden wij op onze website en social media en de knop "Inschrijven" wordt verwijderd.   

Hoe kan ik patiënt bij Dentisse worden?

Patiënt bij ons worden is heel makkelijk.


U kunt bij ons terecht middels een verwijsbrief van een collega zorgverlener, zoals een externe mondhygïeniste of de huisarts.


Een andere manier is door het online inschrijfformulier in te vullen.

Deze kunt u onder het kopje "Contact" vinden of anders via de gouden knop "Inschrijven".   

Ik heb mezelf online ingeschreven. Wat nu?

Op het moment dat u het online inschrijfformulier heeft ingevuld, duurt het 1-2 dagen om de gegevens intern te verwerken, en een patiëntenkaart in ons systeem aan te maken.


Indien u elders patiënt bent en u graag naar onze praktijk wilt overstappen, is het nodig om een overstap formulier in te vullen.

Dit bevindt zich bij het kopje "Contact" onder het Inschrijfformulier en kan gewoon op de website ingevulld worden.


Vervolgens wordt u door een van ons gebeld om een intake afspraak in te plannen.   

Wat gebeurt er bij de intake-afspraak?

De intake afspraak is een zeer belangrijke eerste stap. En gelukkig ook gezellig :)


Deze afspraak is bedoeld om kennis met elkaar te maken tijdens een uitgebreid gesprek.

U kunt ons vertellen over uw ervaringen bij de tandarts tot nu toe, uw verwachtingen en wensen, wat wij voor u kunnen betekenen en hoe wij u verder kunnen helpen om de ervaring zo aangenaam mogelijk te maken.


Vervolgens, gaat u liggen en terwijl u Netflix kijkt gaan wij een controle van uw tanden, kiezen en tandvlees uitvoeren. Indien nodig, worden er ook intraorale foto's en video's gemaakt zodat u mee kunt kijken en beter begrijpt wat er aan de hand is.

Daarvoor gebruiken wij onze Primescan 3D scanner.


Afhankelijk van hoe oud de röntgen foto's zijn van uw vorige tandarts (indien overstap), maken wij nieuwe röntgenfoto's om de situatie zo goed mogelijk te kunnen beoordelen.


Bent u al patiënt bij een mondhygïeniste, geen enkel probleem, maar ook wij doen uitgebreide reiniging (tandsteen verwijderen, etc).


Bij een behandelplan, worden de afspraken met wederzijds overleg ingepland.

Alle kosten die hieruit voortvloeien bespreken wij altijd eerst met u.

Wat doe ik bij een pijnklacht?

Pijn ontstaat helaas niet alleen op werkdagen tussen 8-17.

Het  gebeurt altijd 's avonds, in het weekend of met de feestdagen.


Maar geen paniek, wij staan voor u (meestal) 24/7 klaar.

Indien u een pijnklacht heeft die niet tot de volgende ochtend kan wachten, kunt u ons altijd bereiken op het praktijk nummer, 010 322 05 22.


U krijgt de tandarts aan de lijn en dan zoeken wij samen naar een oplossing.

Wat gebeurt er met mijn factuur?

De tarieven voor de tandheelkundige zorg worden elk jaar door NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) vastgestelld. Dit wil zeggen dat elke prestatie met een code op papier komt te staan en dus met tarief die wij van tevoren aan u bekend kunnen maken.


Na elke behandeling wordt een factuur bij Infomedics ingediend. Infomedics regelt het voor u verder met uw zorgerzekeraar, en voor uw eigen kosten nemen zij contact met u op via de email.


U ontvangt dan een email met een betaallink en meer mogelijkheden om uw gemaakte kosten te betalen.


   

Share by: